
ZSSK predstavila nové vizuály rušňov Siemens Vectron, symbolizujú slovenské vrchy
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v utorok oficiálne predstavila nový vizuál rušňov Siemens Vectron, ktoré sa budú niesť v duchu národnej kampane Držíme Slovensko v pohybe a zároveň symbolicky odkazovať na ikonické slovenské vrchy. Prvý z piatich nových rušňov, ktoré spoločnosť v tomto roku uvádza do prevádzky, bol pokrstený menom Kriváň.
Rušne Siemens Vectron patria medzi najmodernejšie elektrické rušne v Európe. Ako uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa, nové vizuály a technické parametre Vectronov majú za cieľ posilniť komfort a spoľahlivosť železničnej dopravy, čím dopravca očakáva aj rast počtu cestujúcich. „Nové polepy nie sú len estetickým oživením, ale sú súčasťou našej snahy budovať silnú značku, ktorá cestujúcim pripomína krásy Slovenska aj našu ambíciu spájať regióny bezpečne, komfortne a spoľahlivo. Chceme touto sériou nadviazať na našu minuloročnú kampaň a zároveň vyjadriť úctu k prírodnému bohatstvu Slovenska. Rušne ponesú mená piatich významných vrchov,“ informoval na tlačovej besede Helexa. Okrem Kriváňa budú nové rušne niesť názvy Lomnický štít, Gerlachovský štít, Vršatec a Veľký Rozsutec.
Podľa podpredsedu predstavenstva ZSSK Martina Bahurinského ide o jedno z najoriginálnejších vizuálnych riešení, ktoré možno aktuálne v Európe vidieť. Nový dizajn má evokovať prepojenie železnice s prírodou a kultúrnou identitou Slovenska. ZSSK má aktuálne v prevádzke tri rady rušňov Vectron. „Desať rušňov Vectron radu 383 už niekoľko rokov jazdí priorite medzi Bratislavou a Košicami. Máme päť rušňov 109-3 a v priebehu tohto a budúceho roka pribudne ďalších desať nových kusov. Celkovo tak budeme mať 15 rušňov Siemens Vectron,“ doplnil technické detaily člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky Karol Henzely. Obnova rušňov súvisí aj s postupným vyraďovaním starších strojov radu 350 Gorila.
Nové rušne, využívané aj v Nemecku, Rakúsku, Poľsku či Českej republike, síce podľa Henzelyho dosahujú rýchlosť až 200 km/h, no na slovenských tratiach sú obmedzené na 160 km/h. Sú vybavené moderným zabezpečovacím systémom ETCS a patria medzi najspoľahlivejšie v celej flotile ZSSK. „Tieto rušne výrazne znižujú meškania, zvlášť počas výluk. Vďaka ich výkonnosti sme schopní dohnať aj 20-minútové meškanie,“ doplnil Henzely.
Päť aktuálnych Vectronov ZSSK nasadzuje najmä na trase Žilina – Praha. Ďalších desať rušňov plánuje spoločnosť využiť aj v medzinárodnej doprave, najmä smerom do Rakúska. „. Modernizácia flotily je dôležitá pre budúcnosť ZSSK a pre posilnenie konkurencieschopnosti v liberalizovanom európskom prostredí. Cestovanie má byť zážitok, nie starosť. Pracujeme na tom, aby bola železnica moderným a spoľahlivým spôsobom dopravy,“ dodal generálny riaditeľ.
Vectrony ponúkajú aj vyššiu úroveň bezpečnosti a pracovného komfortu pre rušňovodičov. Kabíny spĺňajú najnovšie bezpečnostné predpisy, pričom podľa Henzelyho ide o výrazný kvalitatívny posun v porovnaní so staršími rušňami. ZSSK zároveň pokračuje v náborovej kampani a pravidelne otvára kurzy pre rušňovodičov, hoci personálne optimalizuje niektoré administratívne a predajné pozície. „Rušňovodičov nikdy nie je dosť. Každé dva mesiace otvárame nový kurz. Uchádzači musia prejsť náročnými zdravotnými prehliadkami a psychotestami,“ vysvetlil Henzely.
ZDIEĽAŤ ČLÁNOK
Aký dojem vo vás zanechal tento článok? Zdieľajte s nami vaše myšlienky.