
Motoristi v smere z Trnavy sa už priamo napoja na bratislavský obchvat
Národná diaľničná spoločnosť odovzdala do užívania ďalšiu kľúčovú časť stavby D1/D4 za Bratislavou. Od dnešného dňa sa motoristi prvýkrát priamo napoja z D1 na D4 aj v smere z Trnavy.
„Okrem napojenia v Bratislave aktuálne realizujeme aj diaľničné obchvaty Prešova, Košíc, Ružomberka, Tvrdošína, Žiliny, či obchvaty Šale a Sabinova na cestách I. triedy,“ podotkol minister dopravy Jozef Ráž.
Vďaka otvoreniu vetvy z D4 na D1 bolo možné v marci tohto roka presmerovať tranzitnú nákladnú dopravu v smere na Trnavu z Prístavného mosta na obchvat Bratislavy. Zákaz tranzitnej dopravy nad 7,5 tony platí od začiatku marca. Za marec, apríl a máj medziročne klesol počet kamiónov v meste o ďalších 60 000, teda o takmer 650 kamiónov denne.
„Po otvorení napojenia z D1 na D4 a presmerovaní nákladnej tranzitnej dopravy na obchvat očakávame ešte lepší výsledok. Ďalšie stovky kamiónov denne sa vyhnú Bratislave aj v smere z Trnavy,“ doplnil generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.
Nová vetva z D1 na D4 v smere z Trnavy na Jarovce bude dlhá jeden kilometer, pôjde o plnohodnotný dvojpruh. Motoristi sa z D1 odpoja pred križovatkou, vetva ich povedie popod diaľnicu D1 a následne sa napoja na D4.
„Na stavbe doteraz pracovalo viac ako 2 100 pracovníkov, pričom použili viac ako 2 200 ton ocele, 53 000 ton asfaltu a viac ako 55 000 metrov kubických betónu. Vybudovali sme tiež 450 000 metrov kubických násypov a viac ako 10 000 metrov štvorcových oporných múrov,“ priblížil za zhotoviteľa Wojciech Wlodzimirski, riaditeľ stavby D1/D4 na úseku Bratislava-Triblavina v poľskej spoločnosti Budimex SA.
Ide v poradí o štvrtú vetvu, ktorá bola za posledný rok daná do užívania motoristom. Aktuálne už motoristi využívajú napojenie z D4 na D1 v smere na Trnavu, vetvu z Trnavy na Raču, zo Zlatých Pieskov na Jarovce.
Modernizácia D1 pred Bratislavou a križovatka D1/D4 predstavujú najvýznamnejšiu investíciu do cestnej infraštruktúry na západnom Slovensku. Po dokončení prác vznikne na úseku plnohodnotná diaľnica, ktorú západoslovenský región nevyhnutne potrebuje.
ZDIEĽAŤ ČLÁNOK
Povedzte nám svoj názor! Vaša spätná väzba nám pomáha prinášať témy, ktoré vás zaujímajú.