Sobota 7. decembra, 2024
Ilustračná fotografia (foto: freepik.com)
, »

EÚ chce, aby letecké spoločnosti používali zelené palivá, zatiaľ ich však nemajú odkiaľ brať

Niekoľko významných európskych leteckých spoločností sa v stredu 20. marca obrátilo na Európsku úniu s výzvou, aby viac presadzovala zvýšenie výroby „zelených“ palív.

V rámci „boja proti klimatickým zmenám“ prijala EÚ v minulom roku zákony, podľa ktorých musia letecké spoločnosti pri odletoch z letísk členských štátov EÚ postupne začať používať udržateľné letecké palivo (SAF – Sustainable Aviation Fuel – má ísť o ekologickejšiu alternatívu konvenčného leteckého paliva s nižšou uhlíkovou stopou). Podľa prijatej legislatívy by udržateľné letecké palivo malo od budúceho roka tvoriť 2% palivového zloženia. Do roku 2050 by sa mal tento podiel ďalej zvýšiť až na 70%.

Podľa organizácie Airlines for Europe (A4E), ktorá združuje najväčšie európske letecké spoločnosti vrátane Ryanair, Lufthansy, IAG, Air France a KLM je výroba udržateľného leteckého paliva v Európe stále v začiatkoch a  zaostáva za projektmi v USA.

„V USA je výroba udržateľného leteckého paliva veľmi podporovaná. Takéto riešenie potrebujeme aj tu v Európe,“ povedal pre portál Euroactive generálny riaditeľ spoločnosti Lufthansa Carsten Spohr na samite „Airlines for Europe” v Bruseli.

Samitu Airlines for Europe sa zúčastnil aj generálny riaditeľ Medzinárodnej leteckej skupiny Luis Gallego, ktorý sa údajne posťažoval: „Nemáme dostatok udržateľného leteckého paliva, aby sme splnili (smernice EÚ), a nevidíme, že by sa niekde stavali závody.“

A4F svoje sťažnosti adresovala aj Európskej komisii.

Pôvodný článok

Prečítajte si aj