
Americký minister zdravotníctva žiada šéfov veľkých potravinových spoločností, aby odstránili z potravín umelé farbivá
Americký minister zdravotníctva Robert F. Kennedy Jr. nedávno povedal vedúcim pracovníkom popredných potravinárskych spoločností, že chce, aby sa umelé farbivá odstránili z národných potravín ešte pred jeho odchodom z funkcie. Uvádza sa to v e-maile od obchodného združenia potravinárskych spoločností.
Kennedy, šéf ministerstva zdravotníctva a sociálnych služieb (HHS), sa 10. marca stretol s vedúcimi pracovníkmi spoločností PepsiCo, Tyson Foods a ďalších spoločností, ktoré predávajú potraviny a potravinárske výrobky. Na sociálnej sieti X napísal, že diskusia sa týkala bezpečnosti potravín, a uviedol: „Posilníme dôveru spotrebiteľov tým, že z našich potravín odstránime toxíny.“
Na stretnutí sa zúčastnilo Združenie spotrebiteľských značiek, obchodná skupina zastupujúca spoločnosť PepsiCo a ďalších výrobcov potravín a spotrebného tovaru.
V e-maile zaslanom po stretnutí, ktorý si pozrel denník The Epoch Times, združenie uviedlo, že Kennedy chce spolupracovať s priemyselným odvetvím.
Informoval tiež o silnom želaní Trumpovej administratívy odstrániť umelé farbivá, ako je FD&C Blue No. 1, z ponuky potravín a označil to za naliehavú prioritu, ktorá sa má dokončiť pred jeho odchodom z funkcie.
Kennedy sa nechal počuť, že očakáva „skutočnú a transformačnú“ zmenu tým, že „odstráni najhoršie zložky“ z potravín.
Kalifornia v roku 2024 zakázala umelé farbivá v školských obedoch. Niekoľko ďalších štátov pristúpilo k legislatíve obmedzujúcej používanie farbív. Úrad FDA v januári zrušil povolenie pre červenú č. 3 v potravinárskych výrobkoch.
Kennedy počas stretnutia tiež povedal, že podnikne kroky, ak priemysel nebude konať: „V pondelok sa vedúci predstavitelia priemyslu stretli s ministrom zdravotníctva a sociálnych služieb Robertom F. Kennedym mladším, aby prediskutovali jeho program Make America Healthy Again a spoluprácu na zachovaní prístupu spotrebiteľov k bezpečným, cenovo dostupným a pohodlným výrobkom,“ uviedla Melissa Hockstadová, prezidentka a generálna riaditeľka Asociácie spotrebiteľských značiek, v e-mailovom vyhlásení pre The Epoch Times.
„Bol to konštruktívny rozhovor a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s ministrom a kvalifikovanými odborníkmi v rámci HHS s cieľom podporiť verejné zdravie, budovať dôveru spotrebiteľov a presadzovať spotrebiteľský výber.“
Hovorca spoločnosti PepsiCo pre The Epoch Times prostredníctvom e-mailu uviedol, že stretnutie bolo prvým produktívnym krokom v spolupráci s Trumpovou administratívou a že spoločnosť sa zameriava na to, aby ľuďom poskytovala celý rad pohodlných, cenovo dostupných a bezpečných potravín a nápojov vrátane možností bez umelých farbív, ktoré sú známe aj ako syntetické farbivá.
„Tešíme sa na spoluprácu s ministerstvom zdravotníctva a sociálnych vecí v rámci misie poskytovať bezpečné, cenovo dostupné a zdravé potraviny pre všetkých,“ uviedol hovorca spoločnosti Kraft Heinz v e-maile pre The Epoch Times.
„Výrobcovia prísad a sponzori príliš dlho využívali medzeru, ktorá umožňovala, aby sa nové prísady a chemikálie, často s neznámymi údajmi o bezpečnosti, dostávali do amerických potravín bez oznámenia FDA alebo verejnosti,“ uviedol Kennedy vo vyhlásení z 10. marca zverejnenom na X.
Pôvodný článok
ZDIEĽAŤ ČLÁNOK