Streda 18. júna, 2025
(Screenshot YT/ Národná diaľničná spoločnosť)

Práce na najdlhšom slovenskom tuneli Višňové napredujú, minister hovorí o vianočnom termíne

Výstavba najdlhšieho slovenského tunela Višňové napreduje. Počas kontrolného dňa na stavenisku nového diaľničného úseku sa minister dopravy Jozef Ráž a štátny tajomník Igor Choma oboznámili s aktuálnym stavom prác, ktoré sú podľa ich slov v rozhodujúcej fáze. Okrem betónovania sa inštalujú technológie a dokončujú sa časti mimo tunela.

V jednej tunelovej rúre je už vozovka kompletne vybetónovaná, v druhej sa práce nachádzajú zhruba v jednej tretine.

„Na južnej rúre máme hotové už dva kilometre. Keďže vieme, že nám chýba ešte 5,5 kilometra a denne sa betónuje 200 až 300 metrov, takže do piatich týždňov by mohla byť aj táto rúra kompletne vybetónovaná,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž. Dodal, že paralelne prebieha aj inštalácia technológií ako ventilátory, osvetlenie a ďalšie vybavenie tunela.

„Začali už aj rokovania s dotknutými orgánmi, ktoré budú potrebné na vydanie finálnych povolení. Veríme, že sa nám podarí tunel dokončiť a odovzdať do užívania do Vianoc,“ dodal.

Štátny tajomník Igor Choma potvrdil, že vonkajšie trasy už sú takmer dokončené.

„Pracujeme ešte teraz na predpoliach tunelov z jednej i druhej strany, ale na trase samotnej sa už kreslia biele čiary, osadené sú portály na dopravné značenie, čiže myslíme si, že to zatiaľ ide dobre a my naozaj budeme robiť všetko preto, aby sme to stihli čo najskôr,“ skonštatoval Choma. Zároveň upozornil, že hoci je stavba vo výraznom pokroku, stojí pred ňou ešte viacero náročných skúšok.

„Ešte nás čakajú veľmi náročné technologické testy, hasičské cvičenia, či skúšky civilnej ochrany. Tam ešte teda máme čo robiť,“ uviedol Choma.

Tunel Višňové je súčasťou diaľnice D1 na 13,5-kilometrovom úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a po dokončení sa s dĺžkou 7 445 metrov stane najdlhším dopravným tunelom na Slovensku. Stavba tunela začala ešte v roku 2014, no pôvodný zhotoviteľ, konzorcium Salini Impregilo a Dúha, v roku 2019 z projektu odišiel. Po medziobdobí a novom verejnom obstarávaní práce od roku 2021 realizuje združenie vedené firmou Skanska SK.

V decembri 2024 Národná diaľničná spoločnosť (NDS) uzatvorila dodatky, ktoré umožnili súbežné dokončovanie stavebnej a technologickej časti projektu. Zmluvný termín odovzdania diela sa tak posunul na február 2026. Po sprevádzkovaní tunel výrazne odľahčí preťaženú dopravu medzi Žilinou a Martinom cez cestu I/18 a skráti cestovanie zhruba o 15 minút.

Povedzte nám svoj názor! Vaša spätná väzba nám pomáha prinášať témy, ktoré vás zaujímajú.

Prečítajte si aj