Utorok 4. novembra, 2025

V Bratislave bude jazdiť dlhý trojčlánkový trolejbus

V septembri pribudol do vozového parku Bratislavského dopravného podniku (DPB) prvý z objednaných dvojkĺbových hybridných trolejbusov Škoda Solaris 24M. Okrem Bratislavy ho bude mať v budúcnosti i hlavné mesto Čiech. Spolu ich bude mať Bratislava 20 kusov.

Veľkokapacitný trojčlánkový trolejbus je novinkou, nejazdil ním ešte ani jeden z domácich dopravných podnikov. V zahraničí sa dvojkĺbové trolejbusy používajú napríklad vo Švajčiarsku, Holandsku, Švédsku, Rakúsku i v Albánsku.

„Dlháň“ štvornápravový trolejbus dĺžky 24,7m s výškou 3,5m, s plnou hmotnosťou 40 ton a kapacitou 181 cestujúcich (z toho 60 sediacich), je vyrobený kombináciou karosérie Trollino 24 od poľského výrobcu Bus&Coach a elektrickej výzbroje firmy Škoda Electric. Výkon dvoch trakčných motorov je 320 kW a v prípade potreby sú k dispozícii trakčné batérie.

Za jeden trolejbus sa zaplatilo 1 047 500 eur bez DPH, avšak väčšinu nákladov pokryje nenávratný príspevok získaný z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra

Trolejbusy Škoda Solaris 24M budú jazdiť na linke 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony po skončení skúšobného procesu – homologizačných testov počas jesenných mesiacov. Niektoré skúšky robí výrobca v Plzni, kde jazdí už od augusta skúšobne prvý trolejbus vyrobený pre Bratislavu.

Podporte nás

Bolo pre vás toto čítanie prínosné? Povedzte nám svoj názor alebo nechajte kontakt pre ďalšiu diskusiu.

Prečítajte si aj