
Klimatická úzkosť trápi stále viac detí, učitelia nevedia reagovať
Takmer desať percent učiteľov zo slovenských základných škôl (ZŠ) a stredných škôl (SŠ) sa stretlo s prejavmi klimatickej úzkosti alebo veľmi citlivým vnímaním environmentálnych tém u žiakov a študentov. Skoro štvrtina pedagógov pritom nevenuje pozornosť prejavom klimatickej úzkosti. Vyplýva to z prieskumu realizovaného Centrom environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica. TASR o tom informovala jeho komunikačná manažérka Eva Sládková.
Situácia duševného zdravia detí a mládeže v súvislosti s postupujúcou klimatickou krízou sa podľa riaditeľky CEEV Živica Ivany Poláčkovej zhoršuje. Prieskum tiež ukázal, že skoro štvrtina pedagógov nevenuje pozornosť prejavom klimatickej úzkosti u detí a študentov.
„Jednak preto, že je to stále pomerne nový pojem, a tiež preto, že téma klimatickej zmeny je pre mnohých stále a tabu, keďže je veľmi komplexná a pomerne zložitá, čo priznalo až 60 percent zapojených respondentov,“ uviedla Poláčková.
Prieskum bol realizovaný na vzorke viac ako 160 respondentov.
ZDIEĽAŤ ČLÁNOK
Páčil sa vám tento článok? Napíšte nám svoj názor a prípadne zanechajte kontakt, ak chcete odpoveď.