Sobota 26. júla, 2025
Logo spoločnosti Meta v Davose vo Švajčiarsku 18. januára 2024 (Fabrice Coffrini/ AFP via Getty Images)

Spoločnosť Meta oznámila, že zakáže politické reklamy na svojich platformách v Európskej únii

Spoločnosť Meta v piatok 25. mája oznámila, že zakáže politické reklamy na svojich platformách v Európskej únii. Dôvodom majú byť pravidlá, ktoré majiteľ Facebooku a Instagramu Mark Zuckerberg označil za „nefunkčné“.

Zuckerberg bol voči európskym pravidlám veľmi kritický a v januári obvinil Brusel z „cenzúry“, zatiaľ čo tento týždeň americké ministerstvo zahraničných vecí odsúdilo „orwellovskú“ reguláciu sociálnych médií zo strany EÚ.

„Toto je ťažké rozhodnutie, ktoré sme prijali v reakcii na nové nariadenie EÚ o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA),“ uviedla spoločnosť.

Meta zdôraznila, že používatelia v EÚ budú môcť naďalej diskutovať o politike a zverejňovať politické príspevky, no platená reklama v tejto oblasti nebude povolená.

Európska komisia tvrdí, že cieľom nových pravidiel je zvýšiť transparentnosť online reklamy po škandále Cambridge Analytica z roku 2018, keď boli zneužité osobné údaje miliónov používateľov Facebooku na cielenú politickú reklamu.

Bolo pre vás toto čítanie prínosné? Povedzte nám svoj názor alebo nechajte kontakt pre ďalšiu diskusiu.

Prečítajte si aj