Nedeľa 27. júla, 2025
Logo spoločnosti Meta v Davose vo Švajčiarsku 18. januára 2024 (Fabrice Coffrini/ AFP via Getty Images)

Spoločnosť Meta oznámila, že zakáže politické reklamy na svojich platformách v Európskej únii

Spoločnosť Meta v piatok 25. mája oznámila, že zakáže politické reklamy na svojich platformách v Európskej únii. Dôvodom majú byť pravidlá, ktoré majiteľ Facebooku a Instagramu Mark Zuckerberg označil za „nefunkčné“.

Zuckerberg bol voči európskym pravidlám veľmi kritický a v januári obvinil Brusel z „cenzúry“, zatiaľ čo tento týždeň americké ministerstvo zahraničných vecí odsúdilo „orwellovskú“ reguláciu sociálnych médií zo strany EÚ.

„Toto je ťažké rozhodnutie, ktoré sme prijali v reakcii na nové nariadenie EÚ o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA),“ uviedla spoločnosť.

Meta zdôraznila, že používatelia v EÚ budú môcť naďalej diskutovať o politike a zverejňovať politické príspevky, no platená reklama v tejto oblasti nebude povolená.

Európska komisia tvrdí, že cieľom nových pravidiel je zvýšiť transparentnosť online reklamy po škandále Cambridge Analytica z roku 2018, keď boli zneužité osobné údaje miliónov používateľov Facebooku na cielenú politickú reklamu.

Váš názor nám pomôže tvoriť lepší obsah. Ako sa vám páčil tento článok?

Prečítajte si aj